أخبار مصر

سجال بين عمرو أديب ونجيب ساويرس بسبب غلاء الأسعار.. ورجل الأعمال: هدي أعصابك

حالة من السجال دارت بين الإعلامي عمرو أديب ورجل الأعمال نجيب ساويرس بسبب الشكوى من زيادة الأسعار.

عمرو أديب تحدث خلال برنامجه الحكاية المذاع على قنوات MBC مصر، مستنكرا شكاوى رجال الأعمال الذين “يملكون شغل بمليارات”. ، على حد قوله.

وقال عمرو أديب: “أفهم إن المواطن اللي الأسعار زادت عليه يبقى زعلان.. لكن حد خد شغل بمليارات ومش مبسوط دي اللي غريبة”.

تصريحات عمرو أديب في برنامجه استفزت رجل الأعمال نجيب ساويرس. ، ليخرج عن صمته ويرد على تصريحاته بـ”هدي أعصابك يا عمرو”.

وقال رجل الأعمال، عبر حساب الرسمي بموقع التغريدات القصيرة. تويتر: “صباح الخير.. هدى أعصابك.. إحنا بنتسلى بس.. الحمد لله الدنيا حلوة والعيشة فل والأشيا معدن والشغل تمام.. وهتفرج إن شاء الله”.

حالة السجال بين عمرو أديب ونجيب ساويرس رافقها حالة من السخرية من قبل المتابعين. ، فقال أدهم: “عيني عليك يا اللي الكلام عليك”، وقال عبده جنينة: “خناقات ساويرس من الأقرب لقلبي عشان صريحة وهم قعدين فيها ومش بيفرق معاهم. ، نفسي في حياتي أبقى عندي الدرجة دي من اللامبالاة بأي حاجة”.

وقالت شهد صالح ساخرة: “مش بيتكلم عليك. ، بيتكلم عن بيومي فؤاد رغم أنه بيشتغل كتير بس مش راضي، وقال إنه اتحسد علشان بيشارك في 4 أعمال درامية. فقط في الموسم الرمضاني”.

وقال محمد فتحي مخاطبا ساويرس: “طيب ما تشوف حاجة لينا عندك، شغل في أي حتة يعني، تعبانين يا هندسة. “، في حين قال محمود الهويدي: “هذا من منطلق نفسي نفسي.. ما المشكلة إن كنت ملياردير. وأتحدث عن صعوبات الحياة التي يعاني منها غالبية شعب بلدي ..تصور أناني طالما أن الشيء لا يمسني لا أتحدث عنه”.

ورد جورج: “حقيقى مصر بخير، وعلى مر العصور كانت بخير. ، وهتفضل بخير، ولأسباب كتير جدا بنقول لو العالم كله اضطرابات برضو مصر بخير، وموضوع يطول شرحه إن يقينا مصر بخير”.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

ad 12 all pages
زر الذهاب إلى الأعلى